Een betere en andere dienstverlening

Op 5 juli 2023
nieuwe onthaalinrichting in gemeentehuis Herselt

Vernieuwd onthaal in gemeentehuis Herselt

Sinds kort werd het onthaal in gemeentehuis heringericht. Herinnert u zich dat nog dat u normaal hoekje om op zoek moest gaan naar de onthaalbediende? Dat vonden wij niet meteen gastvrij ondanks dat onze onthaalbediendes zeer gastvrije dames zijn... 

Vandaar kaderde deze herinrichting in de verdere stappen naar een betere dienstverlening. Zoals u nog wel weet, waren we door corona genoodzaakt om samen met de administratie op zoek te gaan naar manieren om onze dienstverlening te kunnen verder zetten ook in moeilijke tijden. Zo werden we op dat moment volledig naar het digitale gedwongen omdat fysieke contacten gewoonweg niet toegestaan waren; Dat was geen ideale situatie. En zeker burgers die digitaal minder vaardig waren, hadden het tijdens de corona-periode extra moeilijk. 

Versnelde uitrol van Herseltse E-loket 

het was dus zoeken naar oplossingen voor alle burgers. Zo werd er versneld werk gemaakt van een e-loket. Hier zijn op dit moment al zelfs 99 documenten ter beschikking die u gewoon vanuit uw luie zetel kan opvragen van geboorteaktes, tot bewijzen van goed gedrag en zeden... tot zelfs de luierpremies. Ga zeker eens op verkenning op het Herseltse e-loket. U zal versteld staan ! 

We bleven ook na corona voor onze diensten werken op afspraak : zowel voor burgerzaken als voor dossiers bij de bouwdienst is nu een afspraak vereist. Dat maakt niet alleen dat administratie kan gaan voor een betere werkplanning ,maar ook dat u als burger op een maandagavond geen uren moet zitten wachten tot u aan de beurt kon komen bij de dienst burgerzaken...Een win-win voor zowel u als voor de medewerkers van gemeente Herselt.

Ondersteuning voor burgers die minder digitaal zijn 

Verder moest er ook ondersteuning geboden worden aan de computeranalfabeten. Want iedereen was er zich van bewust dat niet iedereen even handig is met een pc. Dus ook zij kunnen nog steeds terecht bij onze vriendelijke onthaalmedewerkers. Onze front-office zeg maar. Zij beantwoorden uw eerste vragen, zorgen dat u op de juiste dienst terecht komt, of dat er voor u een afspraak wordt ingeboekt indien u dit zelf niet kan. 

Kom zeker eens langs om het nieuwe onthaal te bewonderen. En anders, spreken de bijgevoegde foto's voor zich. 

groetjes,

Peter Keymeulen, 

uw burgemeester

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is