Een snellere en objectieve klachtenbehandeling dankzij N-VA Herselt

Op 10 november 2017
Peter Keymeulen

Na aandringen van de N-VA-fractie wordt er werk gemaakt van het verbeteren van de klachtenbehandeling in de gemeente. Maar het project van de CD&V-meerderheid dat werd voorgesteld tijdens de gemeenteraad van september is voor ons onvoldoende. Het door hen voorgestelde proces is te traag (60 dagen!!!) en biedt geen zekerheid op een onafhankelijke afhandeling. Uit onze bevraging bleek dat de Herseltse burger achter ons idee staat voor een onafhankelijke (ombuds)dienst zodat zij/hij steeds verzekerd is van een onafhankelijk orgaan om eventuele problemen bij klachten aan te pakken. Deze dienst kan de gemeentediensten bijstaan voor het versterken van een klantgerichte dienstverlening.

De CD&V-meerderheid heeft ondertussen het eigen voorstel terug ingetrokken, zonder met een nieuw voorstel te komen. N-VA wil echter dringend werk maken van een snelle en onafhankelijke klachtenbehandeling. Daarom hebben we ons eigen voorstel ingediend op de gemeenteraad gisteren. De inwoners van Herselt hebben recht op een performante gemeente met een efficiënte dienstverlening!

“N-VA wil dat er dringend werk gemaakt wordt van een snellere en onafhankelijker klachtenbehandeling bij de gemeentediensten van Herselt”, zegt Peter Keymeulen

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is