Honden aan leiband wel toegestaan op Herseltse kerkhoven

Op 25 oktober 2016, over deze onderwerpen: Programma en standpunten, Aangename gemeente, Erediensten en begraafplaatsen, Kerkhoven

Op 21 maart werd in de Herseltse gemeenteraad een wijziging in politiecodex goedgekeurd mbt begraafplaatsen. Hierin staat uitdrukkelijk vermeld dat het is toegestaan om de begraafplaatsen te betreden met huisdieren indien deze aan de leiband worden gehouden. Tot op heden merkten we dat we aan de ingang van onze begraafplaatsen echter nog steeds verbodsborden konden terugvinden. Daarom dienden we op 24 oktober een toegevoegd agendapunt in om

Rita Aerts (N-VA) : “Aangezien er toch heel wat inwoners gehecht zijn aan hun trouwe viervoeters en zodoende ook graag samen met hun hondje hun overleden partner of familielid willen bezoeken, vroegen we op afgelopen gemeenteraad om te zorgen dat er met onmiddellijke ingang zou worden gezorgd dat deze verbodsborden zouden worden weggehaald.”

Ons punt werd gesteund door meerderheid en er zal onmiddellijk worden overgegaan worden tot weghalen van de verbodsborden. Deze zullen bovendien zo snel mogelijk worden vervangen door borden die duidelijk maken dat het wel toegestaan is om de begraafplaatsen te betreden met je hond aan de leiband.