N-VA Herselt klaagt compensatietoelage schepen Gerda Battel aan

Op 5 mei 2014

De beslissing om de aanvraag verder te laten behandelen werd in het College van Burgemeester en Schepenen van 3 maart 2014 besproken op het ogenblik dat schepen Kathleen Helsen waarnemend burgemeester was. “Ik vind het stuitend dat tijdens deze zitting hier geen enkele bemerking werd over gemaakt” oordeelt fractieleider Peter Keymeulen.

Deontologisch , moreel en ethisch onaanvaardbaar

“Elke mandataris heeft het recht om deze compensatietoelage aan te vragen maar als je van een parttime job naar een beter betaalde schepenwedde kan groeien, is het vragen van een bijkomende toelage onaanvaardbaar” aldus Peter Keymeulen.

“Hoe leg je dit trouwens uit aan verenigingen van Herselt die extra middelen vragen en niet krijgen? En wanneer N-VA op 21 oktober 2013 voorstelt om startende ondernemers financieel te ondersteunen wordt ons voorstel afgekeurd wegens te beperkte middelen. Idem dito trouwens voor ons voorstel om de kerkhoven structureel aan te pakken”.

N-VA nog steeds voorstander van 1 schepenambt minder

"Besparingen moeten bij politici beginnen en politici hebben een voorbeeldfunctie" aldus N-VA fractieleider Peter Keymeulen. "Vandaag moeten gemeentes voorzichtig omspringen met hun budgetten. Dit vinden wij een onverantwoorde beslissing. Onze fractie blijft voorstander om het met  1 schepenambt minder te doen en dat is voor Herselt perfect mogelijk.”