N-VA Herselt werkt voor onze kinderen

Op 21 november 2016, over deze onderwerpen: Kinderen, Kinderopvang
Hilde Vekemans

Op de site van OCMW Herselt staat te lezen : “Het initiatief Buitenschoolse Kinderopvang voorziet in een kwaliteitsvolle kinderopvang voor en na de schooluren en op vakantiedagen…”

Jammer genoeg kunnen we enkel vaststellen dat de huidige kinderopvang in Ramsel niet echt voldoet aan deze omschrijving. De toestand van de huidige buitenschoolse kinderopvang valt slechts met 1 woord te omschrijven : erbarmelijk.

Kinderen zijn de toekomst van Herselt, we rekenen er dus op dat het OCMW bestuur en college van burgemeester en schepenen streeft naar een kwaliteitsvolle en veilige opvang.

Onder druk van N-VA werd budget van 700.000 euro vrijgemaakt

Tijdens de zomermaanden kunnen de temperaturen er oplopen tot makkelijk 35 °, en tijdens de wintermaanden gaan we naar de andere uitersten. We kunnen dus stellen dat het 5 na 12 is wat deze opvangplaats betreft. Maar ondanks grote beschikbare budgetten op de OCMW rekening, blijven concrete initiatieven uit. Laat ons hopen dat de aankomende gemeenteraadsverkiezingen enig schot in de zaak kunnen brengen.

Onder druk van N-VA in OCMW- en gemeenteraad werd nu een budget van 700.000 euro vrijgemaakt voor de bouw van een nieuwe kinderopvang in Ramsel. Daarom mogen we al eens welverdiend bloempje  gooien naar onze N-VA collega’s in de OCMW-raad.  Onze N-VA fractie in OCMW werkt bijzonder hard voor het welzijn van de kinderen in onze gemeente.

Architectenkosten geraamd op 121.000 euro

Wat gegoochel met cijfers misschien, maar voorlopig wordt er om en bij de 121000 euro gebudgetteerd voor architectenkosten betreffende dit project. Een goeie 17 % van de totale projectkost. Wetende dat je op private markt gemiddeld rond 7 à 8 % zit van je bouwkost, stellen we met N-VA hier toch ernstige vragen bij.