Gemeentelijk Ruimtelijk Structuurplan: hoe bezwaarschriften indienen ...

Op 27 december 2011

Beste Herseltenaren

U hebt wellicht vernomen dat het eerste ontwerp van het Gemeentelijk Ruimtelijk Structuurplan (GRS) van de Gemeente Herselt klaar is. Een GRS is een belangrijk beleidsinstrument. Het beschrijft de langetermijnvisie van het gemeentebestuur op Ruimtelijke Ordening.

Dat GRS is tot 21 januari in Openbaar Onderzoek. Gedurende die periode kan elke inwoner bezwaarschriften indienen. Via een bezwaarschrift laat je weten met welk punt van het GRS je niet akkoord gaat en waarom je niet akkoord gaat. Via een bezwaarschrift kan je protest aantekenen, maar eenvoudige opmerkingen of suggesties kunnen ook.

Bij elk bezwaar of opmerking moet aangegeven worden voor welk onderdeel (hoofdstuk) van het GRS de opmerking geldt.

Wat het formaat betreft worden verder geen beperkingen opgelegd. Je mag een enkel bezwaarschrift per opmerking indienen, of meerdere opmerkingen in één bezwaarschrift oplijsten. Elk bezwaarschrift mag door één of meerdere personen ingediend worden.

Wanneer het bezwaarschrift ook de naam, voornaam, adres en handtekening van de indiener bevat is het geldig.

Om u te helpen bij het maken van een bezwaarschrift vind je hieronder een voorbeeld.

Het bezwaarschrift dient aangetekend verstuurd te worden aan GECORO, Kerkstraat 1, 2230 Herselt. Ofwel kan het afgegeven worden op de dienst Ruimtelijke Ordening (2de verdiep) van het gemeentehuis. Je krijgt dan een bewijs

Kijk verder voor een voorbeeld van bezwaarschrift